Bewonersbijeenkomst 13-10-2015

Het is alweer een tijdje geleden dat de eerste bewonersbijeenkomst nieuwe stijl is geweest. Op deze bijeenkomst zijn de onderstaande onderwerpen besproken waarna iedereen onder het genot van een drankje en een nootje nog even de mogelijkheid had om vragen te stellen en bij te praten.

Vanuit het bestuur:

  • Het bestuur zoekt versterking
  • De servicekostenafrekening is na afgelopen jaren weer te laat. Woonbedrijf gaat zijn best doen om zo snel mogelijk gegevens aan te leveren. Ondertussen wordt er door de servicekostenwerkgroep hard aan gewerkt om de servicekosten voor iedere bewoner door te rekenen en te corrigeren waar nodig.
  • MijnSAS-3 heeft 4 keer per jaar een bewonersoverleg met PSB. Mark heeft kort enkele punten aangestipt. Een uitgebreid verslag is hier terug te vinden.
  • De winteractiviteit is bijna zover. Op de bijeenkomst wordt uitgelegd wat het plan voor de avond is.
  • Er is een wijziging aangebracht in het huishoudelijk reglement. Meer informatie is terug te vinden op de website.

Vanuit Woonbedrijf:

  • Woonbedrijf geeft aan dat de gezamenlijke fietsenstalling gereed is en dat er vanaf nu strenger gecontroleerd gaat worden op fout geparkeerde fietsen (vastgezet aan hekken).
  • Het zou fijn zijn als iemand zich beschikbaar wil stellen om als een soort van huis-/stallingsmeester te fungeren voor de nieuwe fietsenstalling. We verwachten dat deze persoon een aantal keer per week de fietsenstalling kan checken, maar ook contactpersoon voor Woonbedrijf kan zijn.
  • In de hal van blok D wordt tijdelijk een camera opgehangen i.v.m. de blijvende blokkering van de voordeur.
  • De hedera’s in de plantenbak op het binnenplein krijgen niet genoeg water. Woonbedrijf had verwacht dat de bewoners dit zouden doen. Dupré zal nu 3x per jaar komen om ze water te geven maar ook dit gaat waarschijnlijk niet genoeg zijn.
  • Woonbedrijf geeft aan dat meerdere mensen vervorming van hun ruiten hebben gemeld. Wanneer dit het geval is bij andere bewoners, kunnen zij dit melden bij Frank Reniers van Woonbedrijf. Ondertussen heeft iedereen hier al een brief over ontvangen.
  • De garage is weer schoongemaakt. Woonbedrijf geeft aan dat ze graag horen als dit niet goed gebeurt.
  • Algemeen punt vanuit Woonbedrijf: blijf melden als er iets niet werkt of niet goed gepoetst wordt. Het verbaast Woonbedrijf dat er zoveel klachten lijken te zijn hierover, want ze ontvangen tot nu toe weinig tot geen meldingen hierover. Ze kunnen er dan dus ook geen actie op ondernemen. Een melding maken kan door een e-mail te sturen of het algemene nummer te bellen.